Десять «золотих правил» виховання щасливих дітей від Віктора Клайна

schastya.jpg

 

1.    Не марнуйте часу дитини.

Створивши сприятливе середовище можна підвищити коефіцієнт розумового роз­витку дитини на 25—30 одиниць чи, навпаки, знизити його на 50—80 одиниць, якщо життя дитини нудне, одноманітне, безрадісне. Тому — не гайте часу. У ранньому дитинстві мозок най­краще сприймає нове, накопичує знання. Пізніше засвоїти їх набагато важче.

         2.    Формуйте самоповагу.

Власний образ, закріплений, свідомістю, є визначальним при ухваленні будь-якого рішення: на роботі, при виборі друзів, у коханні. Висока самооцінка додає сміливості братися за нове, ризикувати, і навіть зазнавши невдачі, все ж таки перемагати.

Необхідно розвивати в дитини такі здібності, прищеплю­вати такі навички, котрі б вирізняли її з-поміж інших, викликали б повагу ровесників і дорослих. Діти мають знати, до успіх, майбутній добробут залежить від них самих.

І ще: у кожної дитини має бути хороший друг. Батьки спрямовують цю дружбу і зміцнюють її.

3.  Навчіть дитину спілкуватися. Є шість умов, за яких у дитини виробляються корисні навички: щира любов батьків дає відчуття захищеності; приязне ставлення до навколишніх (не лише до близьких та рідних); зовнішня привабливість (одяг, манери); можливість спостерігати правильне соціальне спілкування (поведінка батьків, учителів, ровесників); висока самооцінка, а звідси — впевненість у собі; середній (як мінімум) запас слів; вміння підтримувати розмову.

4.  Пильнуйте, щоб дитина не стала «телеманом». Те­левізор, відео, як злі чарівники, здатні красти в неї години, дні й роки. За соціологічними даними маля перебуває перед блакитним екраном в середньому 50 годин на тиждень. Отож на час вступу до школи витратить на сидіння біля ек­рана часу більше, ніж студент коледжу на чотирирічне на­вчання.

Перегляд телепередач гальмує в дітей розвиток лівої півкулі головного мозку. А нею визначається розвиток мо­ви. Отож з часом у дитини можуть виникнути ускладнення при спілкуванні. Телепередачам слід протиста­вити заняття спортом, музикою, читанням, корисною до­машньою роботою тощо.

5.  Виховуйте відповідальність, порядність. Не лише повсякчас пояснюйте «що таке добре, а що — погано», а й закріплюйте гарні навички, звертайте увагу на погані вчинки. За приклад дитині має слугувати гідна поведінка батьків. У підлітковому віці дитячі симпатії, прагнення до наслідування перемістяться з батьків на ровесників.

6.   Навчіть дитину шанувати сім'ю. Щоб виростити ніжних і люблячих дітей, оточіть їх піклуванням, ласкою з перших днів життя. Діти мають бачити, що, йдучи на роботу чи повертаючись додому, тато й мама цілуються — це сімейний ритуал.

Найкращий спосіб виявляти батьківську любов — кохати матір своїх дітей. Жінка, зігріта чоловічою любов'ю, добре ставиться до сім'ї.

Усе це краще за будь-яку лекцію дасть зрозуміти підліткові, що гармонійне сімейне життя — це, насамперед, рівноправ'я у стосунках, відповідальність перед коханою дружиною, бажання робити для неї добро, ніжність та взаємна повага.

7.  Живіть у хорошому оточенні. Друзі, яких виберуть собі ваші діти, впливатимуть на їхні моральні орієнтири, по­ведінку.

Тому уважно придивіться до сусідських дітей, поцікавтеся '"репутацією школи, до якої вони ходитимуть, будьте прискіпливими у доборі своїх приятелів. Подбайте про як­найширше коло знайомств вашої дитини з ровесниками із благополучних сімей. Якщо ви живете на соціально-психо­логічному смітнику, дітям важко буде вийти з нього, роз­повсюджуючи пахощі троянди.

8.  Будьте вимогливими. Діти із високою самооцінкою, почуттям власної гідності, вмінням робити щось краще за інших виховуються, як правило, у сім'ях, де до них ставлять добре, допомагають проявляти своє дозвілля, гідно поводитися.

Але не будьте тиранами. Запам'ятайте, що відповідаль­ними, розумними і слухняними діти стають не відразу. На це треба витратити роки.

9.  Привчайте дитину до праці. Певною мірою ви мо­жете запрограмувати життєвий успіх своїх дітей. Отож под­байте, щоб вони без примусу набули трудових навичок, до­поможіть заповнити їхнє життя цікавими й корисними справами, що вимагають певних зусиль на шляху до успіху. Хай вчаться долати труднощі, впевняться, що можуть впо­ратися з будь-якою справою.

Але все це має бути цікавою, захоплюючою грою, а не важкою необхідністю.

10.  Не робіть за дітей те, що вони можуть зробити самі. Нехай все перепробують, нехай вчаться на власних помилках. Треба, щоб вони якнайчастіше брали участь у сімейних нарадах. Нехай якнайраніше привчаються робити щось для інших, особливо те, що в них добре виходить.

Спілкуйтеся з дітьми! Підіть разом на прогулянку, по­обідайте в кав'ярні. Пізні, нічні години (молодші сплять, те­левізор вимкнено, телефон замовк) настроюють на довірливий лад батьків і підлітків, вони стають ближчими, щирішими. Якщо у важку хвилину ви опинитеся поруч як друг, а не бос (так найчастіше буває вдень), дитина, можли­во, довірить вам болючу таємницю і прислухається до вашої поради.

 

 

Контакти

Адреса
вул. 6 Вересня, 1
м. Конотоп
Сумська область
41600
Україна
COM_CONTACT_EMAIL
Телефон
(05447)6-02-50
0967148693

Відповідальна особа щодо
консультаційної допомоги
Заступник директора
з навчально-виробничої роботи
Юрій Миколайович Яковенко
+380 98 863 1545
Фа
Мобі